Üzemeltető: Blogger.

Annika Harper - Kiben bízhat Cara? (Cornwall College 2)

by - április 18, 2023

 



Cara Winter titokzatos kalandja tovább folytatódik a Cornwall College második részében. Ha az első résznél azt mondtam hiányzott még több titok, még több leleplezés, bonyodalom és hasonlók, akkor boldogan jelenthetem ki, hogy ezekből a sorozat második kötetében mindent megkaptam. Az, hogy milyen mennyiségben és módon, az már más kérdés.

    A történet úgy kezdődik, ahogy a sorozatindító kötetnél. Cara a repülőtéren vár az indulásra, hiszen véget ért az őszi szünet, és miután David segítségével sikerült meggyőznie nagymamáját, hogy továbbra is az internátusba járhasson, alig várja, hogy odaérjen. Hiányoznak neki a barátai, a kalandok, a szabadság és.....kicsit Moritz is, aki jó barátjává vált az előző rész végére. Nem túl nagy meglepetés, hogy akárcsak a kezdő kötetben, itt is összefutnak a reptéren, de már közel sem olyan hangulatban, mint pár hónappal ezelőtt. Az iskolába érve aztán izgalommal veszik észre, hogy új tanuló érkezett, Josh személyében. A fiút senki nem tudja hova rakni, annyi biztos, hogy minden lánynak nagyon tetszik, azonban mivel a sok Lamborghini, Royce Royce, Volvo és társai között, a fiút szállító olcsó Ford nagyon kitűnik, azt hiszik ösztöndíjjal van itt. Cara azonban ekkor még mit sem sejt arról, hogy ki is valójában Josh és milyen fontos szerepet játszik az életében. 

    Az első és legnagyobb pozitívum ebben a részben, hogy mindent, amire korábban panaszkodtam, teljes mértékben elhagyott. Gondolok itt főleg a sok angol kifejezés használatára. Ebben a kötetben már csak elvétve, úgymond, csak annyira, hogy emlékezzen az olvasó arra, hogy bizony Cara nagymamája angol, jelentek meg az angol kifejezések, mondatok. Gyerek szemmel nézve ez egy hatalmas pluszt adott a történetnek, hiszen amik előfordultak, azok már olyan dolgok voltak ami nélkül is értelmes a történet, vagy olyan, amit már olyan sokszor láttunk/olvastunk, hogy már értjük mi is az. Sőt....talán már fura is lenne, ha nem az eredeti nyelven olvasnánk. Továbbá az az egy-két apróbb káromkodás is eltűnt a történetből, ami tényleg már kicsit szőrszálhasogatás volt a részemről, de azért így már kellemesebb volt a gyermekkönyv olvasása.



    Ami a nagy csavarokat, leleplezéseket illeti, szerencsére ebben a részben bővelkedtünk benne. Nem szeretnék túl spoileres lenni, mert nem akarnám senkitől elvenni az olvasásélményt, de azért egy párat megemlítenék, amiket én nagyon szerettem, anélkül, hogy túl sokat árulnék el belőle. Az első ilyen a régiúj szereplő, Judy felbukkanása volt. Bár részben erre számítottam, de a közte és a Cara között kialakuló kapcsolatra nem. Igazán jó volt Cara egy részből "Kill her with kindness" hozzáállása, más részből viszont az őszinte közeledési szándéka Judy felé. Ami végül elsült, ahogy elsült, én nagyon örültem neki. 

    A másik ilyen az én nagy kérdésem már az első részből, "Mit titkol Cara nagymamája?". Végre azért erre is kaptunk részleges válaszokat is. Mert főleg a Davidnél tett londoni látogatás után már igazán vártam a magyarázatot egy-két kérdésre, akárcsak Cara. De persze én nem voltam annyira rápörögve mint ő. Érdekesnek találom a Rosie szál (aki olvassa tudja, így a többieknek nem spoiler) megnyitását, remélem nem lesz kalamajka kiindítva belőle, hanem inkább pozitív kimenetele lesz a dolognak. Mindezek ellenére még mindig fennáll bennem a kérdés. Valahogy azt érzem, hogy Nana sokkal többet titkol és sokkal többet tud, mint amiről nekünk olvasóknak, vagy akár Caranak fogalma is lenne. Ebben biztosan segítségére van David is, akit, bár valószínűleg cinkosok a nagymamával, nem tudok negatív karakterként tekinteni (mert nem is az, igazából, csak teszi a dolgát). Sőt...igazán védelmező és barátságos Caraval és a barátaival szemben. 

    És ugyebár itt van nekünk Josh. A titkozatos, űberhelyes Josh, akiről senki semmit nem tud, de mindenki közel akar hozzá kerülni, ám ő csak egy lányt tart szemelőtt, de azt mindennél jobban, Carat. Megmondom őszintén, eleinte nem tudtam én sem hová tenni a karakterét. Mit is akar ő, jó karakter vagy rossz karakter, hiszen mindenhol ott volt és mindig a legváratlanabb pillanatokban bukkant fel. Aztán ahogy jöttek a véletlen egybeesések, a túl sok egyértelmű jel, leesett, hogy kiről is van it szó, ki is lehet Josh valójában és miért jár a Cornwall Collegebe. Szegény Caranak csak később esett le, pedig tényleg az orra előtt volt a válasz, ha máskor nem a Halloween bulin, de jobb később mint soha.

    Végül pedig szeretném kiemelni a Londonban történteket is, hiszen elég nagy részét kiteszi a történetnek. Röviden és tömören, egyszerűen imádtam. Olyan jó volt olvasni erről a baráti társaságról is, hiszen nem egy hétköznapi csapatról van szó, nem olyanról akiről gondoltuk volna, hogy kialakul az első részt olvasva. De nagyon jól működött. Biztos vagyok benne, hogy a srácok nagyon jól érezték magukat együtt, Moritz és Cara pedig a saját külön akciójukon párban is nagyon jó és vicces élménnyel gazdagodhattak. Pippának pedig nagyon örültem. Annyira kis aranyos lány és jó barátja Caranak, hogy szívesen olvasnék még többet az ő boldogságáról is és úgy gondolom az itteni kezdetek után igazán megérdemelné, hogy jobban előtérbe kerüljön.

    A lezárás pedig már csak hab volt a tortán. Már Londonban is érezni lehetett a dolgot, úgy a végére már teljesen kiforrt mindent. Komolyan azt hittem, hogy egy kis legálisnak nem mondható kaland után, Londonban majd Moritz mondani fog valamit Caranak a barátságukkal kapcsolatban. Ez azonban elmaradt, ami ha jobban belegondolok egy jó döntés volt. Így a végére jó kis lezárást kaphattunk. Nem kell messzire menni, túlagyalni a dolgokat, de egy fiatalabbaknak szóló ifjúsági könyvnél a második kötet lezárása így volt tökéletes.

    A Cornwall College második része végre hozza azt, amit az előző részből hiányoltam és még egy-két plusz dolgot is. Bár továbbra sem mondom rá azt, hogy kedvenc, de tény, hogy javult a színvonal és a hangulat az első rész óta. Éppen ezért ez az értékelésemben is megnyilvánul, azonban emellett hagyok helyett az utolsó rész fejlődésének is. Mert bizony várom még a nagy csattanót ott is, főleg a nagymamával kapcsolatban, meg azért még Cara sem teljesen őszinte (nem csak a barátainak, hanem nekem se). Így már alig várom, hogy az utolsó résszel pontot tegyek Cara történetének végére és megtudjam "Mit tud Cara Winter /a nagymama".



You May Also Like

0 comments

Labels