Üzemeltető: Blogger.

Annika Harper - Mit tud Cara Winter? (Cornwall College 3)

by - április 25, 2023




Utolsó részéhez érkezett a Cornwall College trilógia, a történet amiben a titokzatos Cara Winter nem túl hétköznapi életéről olvashattunk, és a történet ami az elmúlt pár hétben 100%-os prioritást élvezett az olvasmányaim között. Az első részhez képest a másodikban már sokkal jobban beindultak az események, még élvezetesebb volt az egész történet, így hatalmas izgalommal áltam neki a befejező kötetnek is. Alig vártam, hogy fény derüljön minden titokra és ez a történet csak még tovább fejlődjön, az előző két részhez képest.

    Mi sem meglepőbb, mint, hogy a történetünk ismételten a repülőtéren kezdődik, vagyis igazság szerint még otthon, Hamburgban ahogy Cara készül vissza Londonba az iskolába. Azonban ez a visszautazás teljesen más mint az eddigiek, hiszen a korábbi "véletlenszerű" összefutásokkal ellentétben, ezalkalommal tervezetten együtt utazik vissza Cara és Moritz az iskolába. Úgy tűnik kapcsolatuk egyre mélyebb, mind baráti szinten, mind romantikus szinten is, bár semmi sincs még biztosra kimondva. Ebbe az idilli képbe érkezik Abby, az új lány és egy kirándulás, ahová rejtélyes okok miatt Cara nagymamája nem engedi el a lányt. Az utolsó rész fő bonyodalma pedig eköré épül fel.

    Nem mondom, hogy nem kaptam választ a kérdéseimre ebben a részben, mert de, kiderültek azok a dolgok, amiket részben sejtettem és vártam, hogy igaz legyen, de mégis hiányérzetem volt az olvasás teljes ideje alatt. Hogy miért? Mert elfogyott a könyv egyharmada, mire végre elkezdődött a történet. Értem én, hogy harmadik rész és, hogy általában nem teljesen egymás után olvassák az emberek a történetet, mint én, ezért kell egy kis felelevenítés. De az első kb 80 oldal az előző részek teljes szintű megismétlése volt. Itt pedig nem csak a történet felelevenítéséről beszélek, hanem a konkrét szereplőkről is. Olyan szereplőkről, akik bár mellékszereplők, mégis főszereplői pozícióban vannak, hiszen senkinek nem kell szerintem a harmadik részben már bemutatni sem David-et, sem Moritz-ot, sem pedig Pippa-t, gyerekkönyv ide vagy oda.

    Emiatt kicsit lassabban is haladtam a történettel és kezdeti csalódottság is ült az egészre, hiszen többet vártam tőle, egy erősebb kezdést, főleg, hogy a fülszöveg azt igéri, hogy ebben a részben Moritz is bajba kerül. Így bár nem szép dolog, tényleg nagyon vártam ezt a bajba kerülést és hogy mi is az, amiben csak Cara tud neki segíteni. 


    Aztán amikor elérkezett a várva várt kirándulás és az azzal járó összes bonyodalom, a nem mehetek el, de mégis elmehetek huzavona végre újra megjött a kedvem a történet olvasásához, hiszen tudtam, hogy itt lesz a kincs elásva. Ezek lesznek azok a napok, amikor kiderülnek a dolgok és valamit rejtegetniük kell Puddlebrook-ban, ami miatt ekkora ügyet csinált Cara családja a kirándulásból. Persze arra nem gondoltam, hogy ez lesz az a nagy rejtély, ami végül lett, de annak örülök, hogy a sejtésem bejött a végére. Spoiler nem lesz, de röviden annyit az egészről, hogy meglehetősen érezhetővé vált már a nagy titok, főleg a második rész vége környékén a számomra. Az pedig, hogy végre pontot tehettünk a baleset és Cara szüleinek sorsa végére igazi felüdülés volt. Na meg persze arról se feledkezzünk meg, hogy kiderült a 3 bejegyzés óta szinte ordított kérdésem, hogy "Mit is titkol a nagymama?"

    Végső soron pedig külön ki szeretném emelnia leveleket, amiket Cara ebben a részben el kezdett írni. Bár maga a történet egy naplóregény-szerű formáció már a kezdetektől fogva, jó volt olvasni Cara mély, privát gondolatait, amit abba a szeretett kis lila füzetecskébe írt. Nincs itt nagy dologról szó, mindössze arról, hogy Cara levelek formájában kiírta magából mindazt, amit eddig nem beszélhetett meg senkivel. Írt többek között az édesapjának és Moritz-nak is. Ezek a levelek, bár soha nem jutottak el címzettjükhöz, nem is ez volt az eredeti céljuk, csupán az, hogy Cara rendezhesse a gondolatait és a dolgokat a fejében, ha már mással nem sikerül megosztani.

    De mi van Abbyvel? Elvégre a bevezetéskor azt mondtam, hogy a bonyodalom ott kezdődik, amikor megjelenik az új lány, Abby. Hát, itt a hatalmas csattanó az egészben, hiszen a nagy semmi. Amikor bevezette az írónő Abby karakterét azt hittem, hogy valami jó kis bonyodalmat fog okozni, azonban azon kívül, hogy normális érdeklődést mutatott Moritz iránt, semmi nincs vele. Egy teljesen normális csajról van szó, aki miután megtudta, hogy Moritz és Cara között alakul valami, félreállt. Semmi bonyodalmat nem okozott, hacsak azt nem, hogy Cara a megőrülés szélén volt, hogy akkor most mi van, és igazából azt érzem, hogy két szándéka lehetett Abbyvel az írónőnek. Az első az, hogy ne tűnjön ki ez a kötet a másik kettőtől, behozott ebben a félévben is egy új diákot, egy új szereplőt. A második pedig az, hogy jó lapkitöltő volt, amikor róla olvashattunk néha-néha, illetve megjelent. 

    A Cornwall College trilógia befejező kötete tehát nem tette magasabbra a lécet, mint az szerettem volna. Sőt...erősen elgondolkoztam rajta, hogy tényleg hozta-e a második rész színvonalát vagy sem. És ha őszinte akarok lenni, ha nem befejező rész lett volna, egyértelműen rávágtam volna, hogy nem. Azonban mivel ezzel lezárult a történet és elvégre minden szálat elvarrtak, megkaptuk a kérdéseinkre a válaszokat mégis megadom neki a 4 csillagot. De nem gondolom azt, hogy a második rész után felállított elvárásaimat teljes mértékben sikerült megugornia. 

You May Also Like

0 comments

Labels